Z przedstawionych w dokumencie danych z badań CBOS (z 2008 roku) wynika, że:
- 1. ponad połowa internautów (58%) deklaruje czytanie internetowych wersji gazet lub czasopism,
2. w populacji wszystkich Polaków w wieku 18+ odsetek ten wynosi 26%, co odpowiada liczbie około 7,8 mln osób,
3. w porównaniu z rokiem 2006, odsetek osób deklarujących czytanie internetowych wersji gazet/czasopism wzrósł o 11% (lub inaczej: o 6 punktów procentowych). Dla porównania, odsetek osób deklarujących słuchanie przez internet radia wzrósł o 48% (12 punktów procentowych), zaś deklarujących oglądanie TV przez internet wzrósł o 21% (3 punkty procentowe).
W dalszej części prezentacji zestawiono dane z badań czytelnictwa prasy PBC (wskaźnik Czytelnictwo Cyklu Sezonowego) w populacji osób w wieku 15-75 z danymi o odwiedzaniu witryn prasy przez internautów w wieku 7+ (na podstawie badania Megapanel PBI/Gemius). Celem było porównanie zasięgów tytułów prasy codziennej i czasopism z ich odpowiednikami online.
Z zestawień porównawczych wynika m.in. że:
- o ile papierowe wydanie dziennika Fakt wśród wszystkich Polaków w wieku 15-75 ma zasięg (CSS) 15,6%, to jego wersja online w populacji internautów 7+ ma zasięg jedynie 1,3%,
- najpopularniejszą witryną gazety codziennej jest serwis Wyborcza.pl, który w styczniu 2009 roku odwiedziło 1,35 mln użytkowników,
- największy wzrost liczby użytkowników (o blisko 351 tysięcy użytkowników) na przestrzeni stycznia 2009 do 2008 zanotowała witryna Dziennik.pl,
- biorąc pod uwagę 15 najpopularniejszych “papierowych” tygodników, to poza tygodnikami opinii (Wprost, Polityka, Newsweek) oraz Auto-Świat i Gala, pozostałe są praktycznie nieobecne w wersji online (poza na ogół prostymi prezentacjami okładek, nakładów, etc.),
- najpopularniejszym tygodnikiem w wersji online jest witryna Wprost, którą w styczniu 2009 roku odwiedziło 421 tys. uzytkowników,
- spośród 15 najpopularniejszych miesięczników, poza Muratorem pozostałe są bardzo słabo lub zupełnie nieobecne w postaci rozbudowanych wersji online.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz